mandag den 20. juli 2020

Endnu en begynderjakke






Igen starter indlægget med, at jeg er håbløst bagefter med indlæg her inde. I må gerne følge med på Instagram, som er opdateret med billeder og så forsøger jeg at indhente det her inde. Det er bare lidt hurtigere med lige et billede end et indlæg her inde, når man har en lille størrelse i hjemmet. 

Nå men til det egentlige indlæg. Jeg er blevet ret vild med at strikke denne lækre cardigan -Begynderjakken- fra PetiteKnit. Denne gang har jeg lavet den i en lidt mere sommer venlig udgaver. Den er blevet lidt længere i det, men så kan han passe den i længere tid, så det gør ikke noget. 
Strikkefastheden passede i bredden med garnet, men var lidt længere end angivet på længden, hvilket jo ikke gør så meget og man kan jo bare vælge at stoppe før og dermed få samme længde. 

Garnet jeg har brugt er det lækre Hjertegarn Bommix Bamboo i farven 3314. Garnet kan købes hos Rito. Strikkepindene jeg bruger er KnitPro udskiftelige rundpinde (4 mm) og wire (60 cm) og kan også findes hos bl.a. Rito. 

Faktisk har jeg strikket lige præcis denne karrygule cardigan to gange! Først strikkede jeg den en gang og syede ærmer sammen, jeg manglede kun knapper! Så opdagede jeg en fejl helt i starten og måtte trevle hele cardiganen op og begynde forfra! 
Så var det ellers at strikke så strikkepindene gløde, da den skulle være færdig inden, vi skulle holde ferie. Så det lykkedes mig at strikke hele cardiganen igen på kun 1 uge og 4 dage. 

Nu har han så to og jeg kan ikke afvise, at jeg skal lave flere til ham i andre størrelser! Jeg har lavet dem begge i str 6-9 mdr og så har jeg lavet begge lidt længere også på ærmerne, så jeg regner med, at han kan passe dem et stykke tid endnu, selvom han bliver 9 mdr. i morgen. 



Reklame i indlægget. 

1 kommentar: