søndag den 12. april 2020

Min første strikkede trøje



Jeg har rigtig længe, gerne ville lære at strikke andet end karklude og lærte derfor for et par år siden at strikke strømper.  Men jeg har bare syntes, at strikkeopskrifter var lidt mere uoverskuelige end hækleopskrifter og har derfor ikke haft mod på, eller kunne overskue så stort et projekt, som jeg syntes en trøje var. 
Her for en mdr siden fandt jeg så opskriften på “Begynderjakken” fra PetiteKnit. Jeg bestilte garn, knapper og strikkepinde - KnitPro Symfonie udskiftelige rundpinde
til de wire jeg har i forvejen og som passede i størrelsen til garnet. 

Da garnet kom gik jeg i gang med strikkeprøven og så i gang med trøjen. 
Opskriften var beskrevet meget udførligt og med billeder. 
Her 1 1/2 uge efter start er resultater så! 
Den fineste cardigan til min søn 🤩 
Jeg er vild med resultatet og stolt over at have strikket min første trøje! 
Jeg tror jeg skal lave en mere noget større og derefter må vi se, hvad jeg så tør springe ud i af strikke udfordringer 🙈




God Påske 🐥


Ingen kommentarer:

Send en kommentar