onsdag den 10. april 2013

Aftenens ret...


Kyllingespyd med champignon og løg. Hjemmelavede pommefritter,
dressing og grøn salat.

... var kyllingespyd med løg og champignon og dertil hjemmelavede pommefritter, grøn salat og dressing. Kyllingen er den som jeg lagde i soya-honning marinade i går. Det smagte super godt og man kunne sagtens smage at kødet smagte af marinaden. Det tog en del tid at lave, da kartoflerne skulle skrælles, skæres og have et godt stykke tid i ovnen og champignonerne skulle ordnes og så skulle spydene laves. En anden gang bliver denne ret nok til en weekend menu hvor der er mere tid at give af :) Men godt smagte det nu altså :)

De rå pommefritter klar til ovnen.

For at lave pommefritterne har jeg brugt nogle mellem - store kartofler, bagekartofler ville være det aller bedste. Så har jeg skrællet dem og skåret de 4 sider af kartoflen lidt mere lige (Ikke alt for meget skæres væk, bare lidt.). Så har jeg skåret skiver af en rimelig tykkelse og delt den skive i 3-4 stave, alt efter kartoflens størrelse. Det har jeg gjort hele kartoflen igennem og ved alle kartoflerne. Så er de lagt på en bageplade og krydret med salt. Man kan krydre med alt hvad man nu lige har lyst til. Man kan også hvis man har en oliespray lige sprøjte en smule olie ud over dem inden man krydre dem. Jeg har givet dem 200 grader i ovnen til de var bløde og gyldne. 

Kyllingespydene. Kyllingen har ligget ca. 1 døgn i en soya-honning marinade.



Kyllingespyd med champignon og løg. Hjemmelavede pommefritter,
dressing og grøn salat.
 

Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar