mandag den 20. maj 2013

DIY Hæklede coasters/glasbrikker



Så her får i en DIY til de hæklede coasters som jeg har lavet. Jeg havde en opskrift på engelsk, men forstod den ikke, så her får i min version.
Jeg har brugt bomuldsgarn fra Søstrene Grene og hæklenål 3,5mm.

Forkortelser brugt:
Luftmaske = lm
Kædemaske = km
Stangmaske = stm
Luftmaskebue = lm-bue
Fastmaske = fm

Runde 1: lav 6 lm, saml i første lm med en km.

 Runde 2: 3 lm (tæller som første stm), 19 stm, saml med 1 km i 3. lm.
Runde 3: 3 lm (tæller som første stm), 1 stm, 2 lm, *2 stm, 2 lm* gentag 9 gange fra *_*, 2 lm, saml med 1 km i 3. lm.
Runde 4: 1 km mellem de 2 stm, 1 km i lm-buen, 3 lm (tæller som første stm), 1 stm, 2 lm, 2 stm (laves i lm-buen), spring over 2 stm, *2 stm, 2 lm, 2 stm, spring over 2 stm* gentag 9 gange fra *_*, saml med 1 km i 3. lm.
Runde 5: 1 km mellem de 2 stm, 1 km i lm-buen, 3 lm (tæller som første stm), 6 stm (laves i samme lm-bue), spring over 2 stm, 1 fm, spring over 2 stm, *7 stm, spring over 2 stm, 1 fm, spring over 2 stm* gentag 9 gange fra *_*, saml med 1 km.


Hæft enderne og bryd snoren.
Vupti et stk. færdig coaster :)

Skriv endelig hvis der er noget i opskriften som driller :)



Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

19 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak :) Jeg synes også at de pynter så fint på bordet :)

      Slet
  2. merci pour les explications (thanks for explains)
    Mange tak for Deres forklaringer

    SvarSlet
  3. I did it
    it's now on my blog http://tambourduchas.canalblog.com/archives/2013/06/11/27380737.html

    SvarSlet
    Svar
    1. I have seen your blog :) They've become beautiful and beautiful colours you have picked :)

      Slet
    2. thanks! you can take pictures if you want :)

      Slet
  4. Så har jeg også lige brugt din opskrift - fantastisk forklaring, der var slet ingen problemer :) Og de er jo super søde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt at høre at den er til at forstå og kan bruges :) Ja jeg synes også at de er super fine :)

      Slet
  5. Hvor er de fine og nemme og lave :-) Jeg er meget ny i det med at hækle, men forstod det rigtig fint ;-) ;-) Og de blev bare sååå fine :-) Tak for denne skønne side, jeg kommer til at bruge meget :-) Hilsen Jeanette

    SvarSlet
  6. Dejlig opskrift - tak :D
    Er meget garvet hækler, men skal bare lige høre om det er 19 stgm i runde to, eller 20? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Det er 19, da de 3 lm tætter som en stm 😊

      Slet
  7. Kan man evt gøre dem større så de kan bruges som dækkeservietter. Hvis hvordan øger jeg

    SvarSlet
  8. Kan de gøres større i diamanter? 😊

    SvarSlet
  9. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  10. Jeg ku også godt tænke mig at vide om de kunne gøres større evt til mellemlæg servietter. Flotte er de

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej
      Der ligger allerede en opskrift på nogle større :)

      Slet