søndag den 17. januar 2016

På pindene


Som i kan se så øver jeg mig stadig i strik. Det er første gang jeg følger en opskrift og første gang jeg prøver at lave omslag, ind- og udtagninger. Jeg har før strikket f.eks. halstørklæder og pandebånd ud fra hovedet, kun med ret og vrangmasker. Men hvis man skal blive bedre må man jo prøve noget nyt. Jeg har forsøgt mig med en strikket sok, men det gik galt ved hælen, så tænkte at jeg hellere måtte starte med noget andet og prøve det med ind- og udtagninger. 
Det er ikke så tit jeg får strikket på det, da jeg skal sidde koncentreret og følge opskriften og tælle masker. Så det ender tit med hækletøjet for det er lige ud af landevejen og det hele sidder bare i fingrene. 

Der kan være at halstørklæder når at blive færdigt til næste vinter ;) 

Men hvis jeg skal blive bedre til at strikke bliver jeg jo nød til at øve mig  og prioritere strik i stedet for hækling, selvom det er lettest bare at vælge hækletøjet. Der er godtnok lidt småfejl her og der. Jeg kom til at lave en fejl og måtte trevle op, hvilket ikke er nemt i det garn jeg strikker med og så kom jeg til at dreje maskerne da jeg skulle have dem på pinden igen og det kan man altså godt se, men ja det er også mit første rigtige strikkeprojekt ;) 
Så på med strikke vanten og strik der ud af! 

God Søndag ❤️

4 kommentarer:

  1. Det er da frisk bare at hoppe ud i det. Pyt med småfejlene, det er sikkert kun dig, der ser dem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja håber det kun er mig som ser fejlene ;)

      Slet
  2. Det ser da ret lovende ud!
    Ja, nogle gange bliver man nødt til at bevæge sig ud af sin comfortzone - og de fleste gange går det godt.
    Her er det tofarvestrik og magiske nøgler, som jeg lige har kastet mig ud i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ih det er bare det der med at sætte sig ned og koncentrere sig om strik i stedet for bare at snuppe hækletøjet, det kunne jeg godt blive bedre til. Det lyder også spændende med tofarvestrik, det kan være jeg også når der til en dag ;)

      Slet