søndag den 1. maj 2016

Lille Lerke fra Dale Garn


Som jeg tidligere har vist har jeg fået noget lille Lerke garn fra Dale Garn.  
Jeg har flere gange kigget på Woolspires hjemmeside og tænkt på at jeg gerne ville prøve noget af deres lækre garn. Men har aldrig lige fået bestilt noget og har haft en periode her, hvor jeg ikke har vidst, hvad jeg skulle hækle og kun har hæklet og strikket karklude. Men så blev jeg kontaktet af Woolspire med mulighed om, at prøve noget af deres garn. Jeg var også faldet over en hæklet poncho på Drops, som jeg gerne ville lave. 

Jeg valgte garnet Lille Lerke fra Dale Garn da det passede til ponchoen og da jeg aldrig har hæklet i en uld/bomuldsblanding før og tænkte at det ville være en god kombination til en sommer poncho, bomuldens holdbarhed og uldens evne til at lune :) 

Jeg bestilte garnet via Woolspires hjemmeside, som er nem at finde rundt i og man kan både søge på typer af garn og mærker. 
Der var utrolig god service, da man pga. lagerflytning automatisk fik 10% rabat, da der kunne forekomme forsinkelser på ens ordre. Der var ingen forsinkelser på min trods flytning og jeg havde garnet allerede efter 2 dage! 



Dale Lille Lerke er utrolig let ligesom uld og så er det rigtig lækkert blødt og kradser bestemt ikke. Det er af 53 % merino uld og 47 % egyptisk bomuld. 
Jeg har hæklet et par firkanter til ponchoen men der er dog lang vej endnu, da der skal bruges 56 firkanter. Jeg bruger en nål 4 mm da det passer til den opskrift jeg bruger men anbefalet nål størrelse til garnet er 3 - 3 1/2 mm. 
Det eneste der er lidt irriterende ved garnet er, at det er løst spundet, så det gør det lidt svært at hækle med, da man skal være lidt opmærksom på om man får alle trådene i garnet med. Men på den anden side er det også en af tingene, som er med til at gøre garnet så blødt, så derfor er det som sådan ikke negativt og jeg elsker garnets kvalitet!! Jeg synes også det bliver nemmere at holde styr på trådene jo flere firkanter, jeg får hæklet og dermed vænner sig mere til garnet. 

Lille Lerke fra Dale garn koster 49 kr pr nøgle og kan som sagt købes her hos Woolspire :) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar