søndag den 31. juli 2016

Hæklet poncho




I går aftes blev jeg endelig færdig med min poncho. Det var godt med en uges ferie, så der kunne blive tid til at hækle lidt. Nu er det også tilbage til arbejdet fra imorgen :) 


Det tog næsten en hel dag at hæfte ender og lave frynser, men i går aftes fik jeg lavet de sidste frynser, efter min veninde lige var forbi og vi fik snakket lidt bryllup. Min veninde skal giftes ugen inden mig og jeg glæder mig næsten lige så meget til hendes bryllup som til mit eget. 

Nå men det var den poncho jeg kom fra. Den har taget lang tid at lave, men det er mest fordi der er gået meget tid til bryllup og på styr på alle papirer, tøj, tilbehør, og hvad der ellers har været af småting. 


Ponchoen er Lily of the Valley fra Drops og jeg har valgt at hækle den i Dale Lille Lerke garn, som er 53 % merino uld og 47 % bomuld! Virkelig lækkert garn!! 
Jeg har hæklet den i S/M og jeg har brugt ca 5 1/2 nøgle garn. 
Jeg har brugt hæklenål 4 mm til firkanterne og hæklenål 4,5 mm til sammenhæklingen, da det er noget garn som trækker sig meget sammen. 
Den er virkelig dejlig lun og SÅ blød og ikke så tung, som hvis det var ren bomuld. Jeg glæder mig til at bruge den, og jeg tror den bliver pakket i kufferten og kommer en tur med til Bali. 
Men jeg er hvertfald meget glad for den og glad for den blev færdig inden sommeren er slut (eller hvad man kalder de ca 6 sommerdage der har været imellem regnvejrsdage). 



Har i stadig ferie og hvad hækler i / har i hæklet på i ferien?? :) 

5 kommentarer:

  1. Hvor er den smuk og du med derude i marken :-)
    Jeg hækler ikke sådan lige, men har lavet en akvarel.
    God dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Maria :)
      Fedt med akvarel, det er så hyggeligt at lave :)

      Slet
  2. Sikke en smuk poncho, du har lavet! Helt fantastisk i det hvide garn.

    Jeg er blevet færdig med et tæppe, og lige nu hækler jeg på en taske, der skal blive til en opskrift, og som afveksling strikker jeg på et sjal i hulmønster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :)
      Ja jeg har også gang i lidt forskellige ting. Hvilket mønster laver du tæppet i??

      Slet