søndag den 20. november 2016

Semilla økologisk garn







Jeg har for første gang forsøgt mig med økologisk garn. Semilla er uldgarn som er 100 % økologisk. Semilla garn kan købes lige her hos emooto.dk. Jeg synes at garnet er virkelig lækkert, blødt og kan bruges til virkelig mange ting. 
Jeg synes ikke at denne uld kradser det mindste, men nu er jeg heller ikke særlig følsom overfor uld og kan sagtens gå med det, modsat min mand, som er meget meget følsom overfor uld. Bare der er den mindste smule uld i kan han mærke det, men jeg har altså fået ham til at mærke på garnet, for at finde ud af, om det kradser. Han kom med den melding at det kun kradser lidt, så det er vel rigtig positivt for dem, som har det svært med uld :) 

Jeg er både ved at hækle og strikke af garnet. Jeg er ved at lave en hæklet hue og et strikket halstørklæde. Garnet er virkelig nemt at arbejde med, både når man strikker og hækler. Jeg har ofte oplevet at nogle garner kan være lidt svære at hækle med, da garnet nemt deler sig. Det synes jeg, ikke jeg oplever med dette garn og det gør det meget let at arbejde med.
Garnet er en god tyk uld og jeg kan godt fornemme at ulden er af en god kvalitet, da det mærkes meget blødt og fint. Noget uld kan være lidt stift og krads i det, når man mærker på det. Semilla fås i en masse smukke farver som er lette at kombinere. Alle de lækre farver kan ses her. Og lige nu er der faktisk 15 % rabat på garnet :)
Jeg glæder mig til at få både hue og halstørklæde færdigt og få det i brug så jeg rigtigt kan få glæde af det gennem vinteren :)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar