søndag den 7. januar 2018

Planter i min indretning



Som jeg har fortalt tidligere er jeg ret vild med planter! Jeg synes, at de giver liv og hygge. 
Så her over er der et par billeder, af næsten alle mine plante her hjemme. Den sidste indkøbte planye er den store Kentiapalme, som er på billedet lige her over. Kentiapalmen skulle være en virkelig god luftrensende plante. 

Jeg har både paraplytræ, pileaer, stuebambus, kaffeplante, orkideer, et par calathea’er, lidt kaktusser, et bønne kastanje træ, gummitræ, monstera, avocado plante og et par stykker jeg ikke kan navnene på. 
Den som er virkelig nemme at passe er kaffeplanterne, monsteraen og paraplytræet. Calathea’erne er også rimelig nemme, de skal bare sprøjtes med lidt vand en gang om uden, da de ikke kan tåle det varme miljø indendørs og så bliver spidserne i bladene brune. 
Det er ikke altid jeg er lige god til at passe dem. Indimellem skal jeg have planten to gange, før jeg har lært planten at kende. 
Perler på snor er dog en af de planter, jeg har haft en del gange, men stadig ikke kan passe. Ligemeget hvad jeg gør synes jeg at de dør. 
De andre planter synes jeg, at jeg har fået styr på og som jeg kan holde! Jeg elsker at gå og kigge til dem og se når de har vokset. Min veninde og jeg er begge to lige plantetossede og jagter nogle gange rundt for at finde en bestemt plante som vi har set. Vi tager indimellem til Århus for at lede efter planter! Men det er hyggeligt og vi deler lidt viden/ erfaring om pasning og pleje af de forskellige planter.

Har i også mange planter i jeres indretning i hjemmet?  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar