lørdag den 7. juli 2018

Sommer og nuancer af lilla


Jeg kom til at købe sidde skønne farver her i sidste uge! Jeg synes at de er så fine, problemet er bare at jeg ikke ved hvad jeg skal lave af dem? Jeg er inde i en periode, hvor jeg slet ikke aner, hvad jeg skal strikke eller hækle. Så lige for tiden bliver det mest til strikkede karklude og få færdiggjort nogle gamle ufærdige projekter. 

Til gengæld nyder jeg sommeren og min altan ❤️ Det begynder at blive en hyggelig lille oase på altanen! Jeg mangler dog lidt flere planter i altankasserne og et lille træ, som f.eks en janansk løn til at gro i en stort krukke jeg har. Det er også 3 chiliplanter og 3 tomatplanter, som jeg glæder mig til at kunne plukke lækre friske modne tomater! Jeg har også et bornholmsk figentræ og jeg er spændt på, om der kommer figner på allerede i år. 

Jeg har egentlig glemt at fortælle jer, at jeg havde et lille træ med hjem fra Rhodos. Det er en hvid og gul Frangipani også kaldet ægte Hawaii blomst. Grunden til at vi havde et med hjem, er fordi, vi har ledt efter det længe! Min brudebuket, da jeg blev gift på Bali bestod af netop hvide/gule frangipani blomster og på Bali betyder træet held eller lykke og er derfor plantet ved næsten hvert hjem og hotel! 
Træet havde ikke helt godt af en tur i kufferten, men jeg håber den kommer sig. Lige nu står den ude på altanen. Det var mest bladene det gik ud over. De har ikke rettet sig ud igen men bøjer stadig ned af efter at være bøjet sammen i kufferten, så jeg håber der kun er de nuværende blade og at træet ellers har det godt og at de nye blade retter sig op af (Træet kan ses på det sidste foto).

Jeg har bare én arbejdsuge tilbage og så er der dømt ferie! Det bliver skønt og har ingen planer ud over at jeg skal passe mine forældres hund i en uge ☀️







2 kommentarer:

  1. Det er også nogle flotte nuancer af lilla!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg faldt også fuldstændig for dem og de måtte bare med hjem 😜

      Slet