mandag den 30. september 2013

Pocheret æg



Så blev der lavet pocheret æg i går, desværre kan jeg ikke tage æren for dem da det er min kæreste, som har været i gang i køkkenet. Men jeg synes at i skulle se dem alligevel og have at vide hvordan man laver sådan et flot og lækkert æg :)
Desto nyere ægget er jo nemmere er det at lave. Der kommer mange "trævler" når ægget bliver ældre, da hviden bliver tyndere.

Pocherede æg: 
Kom vand i en gryde og tilsæt eddike, der skal ca. 3 spsk. eddike i til 1 liter vand.
Lad vandet simre
Slå et æg ud på en underkop eller i en kop.
Rør rundt i gryden så vandet bringes i bevægelse, derefter hældes ægget forsigtigt ned i gryden.
Lad ægget pochere i ca. 3 min.
Fisk forsigtigt ægget op og kom det i kold vand, hvis det ikke skal serveres med det samme.
Drys med salt og peber, evt. purløg
Kan serveres på brød.

Så er der rørt godt i vandet og ægget er hældt i.

Det færdige pocherede æg



Æggeblommen flyder ud når der skæres hul på ægget.

Husk min giveaway, flotte forgyldte Izabel Camille ørestikker, slutter i MORGEN!

Følg bloggen på Facebook
Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar