torsdag den 8. maj 2014

Rabarber muffins




Jeg har været så heldig at få nogle stængler rabarber med hjem fra haven, i weekenden da jeg var hjemme hos mine forældre :) 
Jeg har nu prøvet at bage nogle rabarber muffins som jeg synes blev ret gode. Selve kagen er ret sød, og rabarberne meget syrlige så det passer super godt sammen uden at blive hverken for syrligt eller sødt til sammen. Kagerne er rigtig lette og luftige og bliver dejlig sprøde på toppen :) 

Rabarber muffins (12 stk.):

2 1/2 dl sukker 
3 æg 
1 tsk bagepulver
1 tsk vanillepulver (kan erstattes af 2 tsk vanillesukker)
1/2 dl hjemmelavet mandelmel (kan undlades og erstattes af alm mel)
1 dl olie
2 dl mel 
4 dl rabarber skåret i skiver

Start med at tænd ovnen på 200 grader. Skær rabarberne i skiver på mellem 1/2 - 1 cm, stil væk. Rør sukker og æg hvidt og luftigt. Kom bagepulver og vanillepulver i æggemassen og gør godt. Derefter hældes mandelmelet i og derefter olien og det hele blandes. Der tilsættes mel og rør til massen er jævn og glat. Kom rabarberne i dejen, og rør dem forsigtigt i dejen med en ske. Fordel dejen i muffinformene næsten op til kanten og bag dem i 20-25 min :)


Ren vanillepulver uden tilsat sukker.




Følg bloggen på Facebook


Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar