mandag den 13. juli 2015

Sjal i kærlighedsknuder

Som jeg viste i sidste uge havde jeg fået noget nyt lækkert garn og slået op til et sjal i kærlighedsknuder. Det er hurtigt at hækle og bliver rigtig fint synes jeg. Her får i lige en vejledning til hvordan jeg helt præcis har lavet sjalet.


Garnet jeg har brugt er Drops Alpaca Silk Brushed. 
Jeg har brugt ca 1,5 nøgle á 25 g. Det færdige sjal vejer 37 gram. 
På garnet står der nål 5mm, men jeg har brugt nål 6mm. 

Jeg har brugt denne video til at få begyndt på sjalet.
Garnet har jeg trukket ca. 1,5 - 2 cm store løkker.
Og så har jeg hæklet til der er 36 firkanter fra spidsen af sjalet og hele vejen langs den ene side (firkanten i spidsen er talt med.)
Jeg har taget et par billeder, hvor jeg har det på, for at i kan fornemme størrelsen af det. 


Kanten på de 2 sider,  har jeg lavet ved at lave en fm i den første knude, 7 lm og så en fm i den næste knude. Sådan fortsætter man rundt,  indtil man når den sidste knude på den anden side. Her vender man arbejdet og laver 4 lm og en fm i luftmaskebuen. Herefter laver man 7 lm og en fm i lm-buen. Der afsluttes med 4 lm og en fm i den sidste knude. 
  
Jeg er rigtig glad for det. Det er lunt og alligevel let som en fjer. Dog tror jeg mere jeg kommer til at bruge det som et tørklæde end et sjal.

3 kommentarer:

  1. Det er rigtig flot og sikkert også blødt -)
    Et så let sjal kan bruges til mange spændende ting ( i håret, om maven, om skuldrene osv.)
    Jeg kan godt lide farven også, den vil gå smukt til min ene nye neglelak.
    God dag ønskes :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :)
      Ja det er virkelig blødt og meget meget let. Og så er det hurtigt at lave og garnforbruget er meget lille :) Glæder mig til at komme i gang med at bruge det når det bliver lidt køligere :)
      God weekend :)

      Slet
  2. Kan jeg få opskriften på dette sjal ? Mvh Annie

    SvarSlet