mandag den 2. december 2013

Berlin - dag 2 :)

Julelys i Berlins gader

Så er der rigtig julestemning fra Berlin! :)

Fredag startede med at vi tog ud til Olympia Stadion i vest Berlin, som blev bygget af det nazistiske Tyskland til sommer OL i 1936. Derefter tog vi tilbage til centrum for at shoppe lidt. Jeg fik købt Essie neglelak (kan købes i Douglas), som er en del billigere i Tyskland end her i Danmark. 
Jeg gav 8 € som er ca. 60 dkr, så det er jo en del at spare :) 

Min kæreste og jeg ville gerne prøve at spise på KFC (Kentucky Fried Chicken). Der inde får men en spand fyldt med kylling og pomfrits med smeltet ost og chili. Det var godt, der var bare alt for meget mad til os to. Derefter gik vi lidt rundt på julemarkedet lige uden for, hvor vi spiste. Det var på Kurfürstendamm og julemarkedet hedder "City Weinachtsmarkt". Når det begynder at blive mørkt kan man rigtig se alle de flotte julelys som er rundt over alt i centrum. Det er virkelig flot og hyggeligt at gå rundt på gaderne ved aftentid.

Den aften spiste vi på en virkelig god italiensk restaurant som hedder "Capone". Jeg fik en super god pizza, men appetitten var desværre ikke så stor efter alt det kylling til frokost ;)
Derefter tog vi til Alexanderplatz, hvor vi købte super gode donuts. Det er en butik som har alle mulige slags donuts, mums! :) Vi var også lige et smut inde på julemarkedet ved Alexanderplatz inden turen gik hjem til hotellet :)

Olympia Stadion i vest Berlin

Mad på KFC (Kentucky Fried Chicken

City Weinachtsmarkt på Kurfürstendamm

Julelys på Kurfürstendamm

MMM Pizza

Mums donuts!!!!

Følg bloggen på Facebook

Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar