mandag den 6. oktober 2014

Sund pizza af rugmel




I lørdags lavede jeg hjemmelavet pizza. Det er en sund lidt rugbrødsagtig bund da største delen af mel, som er i er rugmel, hvilket også betyder at den mætter rigtig godt. Jeg lovede at ligge opskriften ud i går, men jeg havde lidt travlt med at hjælpe min søster og hendes kæreste med at pakke deres lejlighed ned, så jeg nåede det ikke. 
Her er opskriften så.  
Sund pizza af rugmel: 

25 g gær
3 dl lunken vand 
1 tsk salt 
300 g rugmel 
150 g hvedemel 

Topping: 
Pizzasauce
400 g oksekød
Majs
1 aubergine 
Cherrytomater 
Spinat
Mozzarella

Rør gæren op med vand og tilsæt salt og mel. Ælt dejen godt og lad den hæve tildækket et lunt sted i 1 time. Skær auberginen i skiver og hæld salt over dem og lad dem stå i min 30 min. Skyl derefter salten af og dup skiverne tørre med køkkenrulle. Steg aubergine skiverne på panden. 
Steg kødet. 
Dejen rulles ud og tomatsaucen smøres på. Kød, majs, aubergine, tomater og mozzarella fordeles på pizzabunden. Bag pizzaen i ca. 25 min ved 200 grader. 
Når pizzaen er færdig skylles frisk spinat som kommes på de udskårne stykker.

Velbekomme :)
 
Følg bloggen på Facebook


Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar