mandag den 10. juni 2013

cirtonpeber - og hvidløgs-marinade

 
 
For et lille stykke tid siden så jeg at man kunne få færdigblandede marinader. Vi købte et par stykker og i går bestemte vi os for at prøve 2 af dem. Vi havde nogle rejer og så havde vi købt en fersk svinemørbrad. Rejerne blev tøet op og skallen pillet af undtagen halen og så kom de i en pose med hvidløgs marinaden. Mørbraden blev pudset og kom også i en pose, men med citronpeber marinaden. Da jeg åbnede for marinaden duftede den kraftigt af citron.
Både rejer og mørbrad lå og trak i marinaden i køleskabet i et par timer.
 På bøtterne med marinade kan man se hvilket kød det passer til. Der er på alle bøtterne vist både, ko, svin, lam, fjerkræ og fisk.  
 
De 3 slags marinader. Jeg brugte kun Hvidløg - og citronpeber marinaden.

Mørbraden er færdig med at trække og får lov at ligge og hygge sig i panden.

Rå tigerrejer med hvidløgs marinade.

Mmm..

 
 Rejerne duftede utrolig godt af hvidløg. De blev bare stegt i marinaden, uden at tilsætte nogen form for fedtstof til panden. Jeg brugte et par hele blade fra et salathoved, små mozzarella kugler, frisk tomat og et lunt flute som tilbehør til rejerne (se øverste billede). Hvidløgs marinaden smagte virkelig godt og vil bestemt være en vi vil bruge igen.
 
Til mørbraden lavede jeg couscous salat med: rødløg, majs, tomat, agurk og iceberg salat, og så self. couscous'en rørt i. Couscous'en har jeg kogt efter anvisning på pakken, men jeg har kun brugt halvdelen af den mængde couscous som der står man skal bruge. Dressingen er hjemmelavet af græsk yoghurt.
Jeg havde et par hele store champignon tilbage fra dagen før som jeg stegne sammen med mørbraden.
Citronpeber marinaden var ikke min favorit. Jeg syntes at kødet kom til at smage for meget af citron. Måske det ville have været bedre til fisk?? 
 

Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar