onsdag den 26. juni 2013

Projekt Chili del 7

 
Blomsterknopper i chiliplanten
 
Det er lidt tid siden jeg sidst har lavet et indlæg om chiliplanterne og der er sket lidt siden siden sidst.
Sidste gang skrev jeg at chiliplanterne var ved at være for store til at være i drivhuset. Det fandt jeg en læsning på.
De har stået inde på den nederste hylde i drivhuset, alle planterne indtil nu, men nu er de ved at fylde så meget at der skulle mere plads til omkring hver enkelt plante, så det har jeg været ved at løse i dag.
Jeg har taget plastic omslaget af og lavet en hylde helt i toppen (som kattene ikke kan nå). Så nu er der en hylde helt i toppen og en i bunden. Jeg blev nød til at tage en klar plastic sæk og klippe op og sætte rundt om de 2 af siderne på stativet, så kattene ikke kan få fat i de nederste planter, men synes nu det fungere meget fint og alle planterne får lys.
 
Men planterne er altså blevet så store at de begynder at forgrene sig. Altså toppen deler sig i to og der begynder at komme blomster knopper. Knopperne er dog ikke så store endnu, men når de begynder at blomstre, skal man nippe de første 5-7 blomster af, for ellers bruger planten al sin energi på de første blomster og så går plantens vækst i stå. Når der kommer blomster i skal jeg nok smide et par billeder på bloggen :)
 
 
Planterne på den øverste hylde i stativet,
og 2 tomatplanter
og en chili på radiatorhylden :)
 
 
Chiliplanterne på nederste hylde.

 
Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar