søndag den 9. juni 2013

Lækre pomme frites

Der var så dejligt vejr i går, så nu fik vi taget os sammen til at starte grillen på altanen. Jeg lavede hjemmelavede pomme frites. Jeg lavede også en grillbakke med hele tomater og store hele champignon, hvor jeg hældte en smule olivenolie ud over og dryssede lidt salt og basilikum på og så fik de lov at stå og passe sig selv det meste af tiden på grillen (var dog ude at vende både tomater og champignon efter noget tid). Kødet var hvidløgspølser og senneps marinerede koteletter. Jeg havde dog ikke selv lavet marinaden til kødet denne gang, det var købt marineret.
Pomme frites'ne blev super gode, kæresten troede at det var købte krydrede pomme frites! :) 

Pomme frites:
Skyl kartoflerne og skær dem i kvarte, med skræl.
Put dem i en pose og hæld en smule olivenolie over.
Drys paprika (jeg brugte rosenpaprika), salt og hvidløgspulver ud over og masser godt ind i alle kartoflerne.
Kartoflerne bages ved ca. 200 grader, indtil de er gyldne og bløde i midten.




Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar