mandag den 12. august 2013

DIY Hæklet Zpagetti brødkurv




En brødkurv i zpagetti garn har jeg fået lavet nu. Den passer lige til en søndag morgen til rundstykker. På det ene billede har jeg sat en mælkekarton så man kan fornemme størrelsen på kurven. Jeg har hæklet den af en rest zpagetti garn som jeg havde tilbage fra en af de store kurve jeg har hæklet. Siderne er hæklet kun i det ene maskeled og giver kanten mere struktur (stribet) i stedet for bare helt glat, som når man hækler i begge maskeled.
 Den er hæklet på nål 12.
Forkortelser brugt:
Fastmaske = fm
Kædemaske = km
Maske = m
Runde 1: Magisk ring med 6 fm, Saml med 1 km
Runde 2: 2 fm i hver fm, afslut med 1 km. (12 fm)
Runde 3: *1 fm, 2 fm i næste m*, gentag fra *_* (18 fm)
Runde 4: *2 fm, 2 fm i næste m*, gentag fra *_* (24 fm)
Runde 5: *3 fm, 2 fm i næste m*, gentag fra *_* (30 fm)
Husk at flytte udtagningerne 1 maske eller 2, på hver efterfølgende runde, da bunden ellers bliver 6 kantet.
Runde 6: *4 fm, 2 fm i næste m*, gentag fra *_* (36 fm)
Runde 7: *5 fm, 2 fm i næste m*, gentag fra *_* (42 fm)
Runde 8: *6 fm, 2 fm i næste m*, gentag fra *_*, afslut med en km (48 fm)
Runde 9: Hækl nu i det forreste maskeled (hvis du vender arbejdet ind mod dig selv. Hækl i det bagerste maskeled hvis du vender arbejdet væk fra dig selv når du hækler), i hver maske, afslut med en km (48 fm)

Runde 10: Hækl igen i det forreste maskeled i hver maske og afslut runden med en km (48 fm). Gentag til den ønskede højde på kurven er nået.

Bryd garnet og hæft enden/enderne.


Følg bloggen på Facebook

Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

3 kommentarer:

  1. Super super flot! Mon ikke jeg også skal prøve denne opskrift :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja den er hurtig at lave og rigtig fin så synes da du skulle lave en :)

      Slet
  2. Er den lavet med "skarpe" kante eller "runde"? Har ikke prøvet at hækle før men kunne godt tænke mig at prøve denne.
    Ved du om der er steder hvor man kan mødes og få vist hvordan man gør?

    SvarSlet