søndag den 4. august 2013

Squash spaghetti og kødsovs




Jeg viste på bloggen at jeg havde købt en kæmpe squash og her er så hvad noget af den blev til, nemlig squash spaghetti. Jeg har aldrig prøvet at lave det før, men det var rigtig nemt og smagte virkelig godt.
Jeg brugte et juliennejern (Se billede nederst på siden) til at lave squashen om til de fine tynde spaghetti-agtige strimler.
Til kødsovsen har jeg ikke skrevet på de fleste ting hvor meget jeg bruger, da det er på slum og derefter smagt til. F.eks. med sojabønner, chanpignon og aubergine, har jeg puttet i til jeg synes dette er passende, så det er jo op til den enkelte, hvor maget man vil have i og om man vil putte nogle helt andre ting i kødsovsen :) 
Kødsovs:
500 g oksefars
1 ds. hakkede tomater
1 løg
Sojabønner på frost
Chamgigon
Aubergine
Salt
Peber
Hvidløgspulver
Ketchup
Lidt chilisovs

Løget hakkes og svitses i olie. Brun kødet og tilsæt champignon. Tilsæt de hakkede tomater og ca. 1-2 dl vand. Skær auberginen i tern og kom dem op i gryden sammen med sojabønner. Krydder retten med salt, peber og hvidløgspulver. Smag til og tilsæt ketchup og chilisovs. Lad retten simre 10 - 15 min. Smag til, hvis det er nødvendigt tilsæt mere ketchup, chilisovs eller krydderier. Server :) 

Squash spaghetti:
Efter squashen er strimlet hældes en smule salt over og det får lov at så at trække.
Lige før servering overhældes squashen med kogende vand, og lige efter sigtes squashen fra, da den blot skal varmes op.

Velbekomme :)
Sådan ser det juliennejern ud jeg har. De fås i mange forskellige varianter.


Følg bloggen på Facebook

Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar