søndag den 4. august 2013

Pizzasnegle


Pizzasnegle næsten klar til ovnen.
Her kommer så den opskrift på pizzasnegle som jeg har lovet. De pizzasnegle som jeg fortalte jer om jeg havde bagt, da jeg var med min kæreste, min søster og hendes kæreste på tur i Ree Park.

Pizzasnegle: 24 stk

500 g hvedemel (jeg brugte 200 g grahamsmel (eller hvad man har/kan li) og 300 g hvedemel)
150 g smør eller margarine
75 g gær
2 1/2 dl mælk
1 spsk. sukker
1 tsk. salt

Fyld:
1 dl tomatketchup
150 g kogt skinke
50 g revet ost

Lun mælken og opløs gæren her i. Tilsæt melet og de øvrige ingredienser og ælt til dejen er glat og ensartet. Del dejen i 3 lige store dele og form dem til kugler. Lad den hvile et par min.
Rul hver dejkugle ud til en rektangel på ca. 24 x 30 cm
Smør tomatketchup på dejen og drys skinke og ost over. Rul dejen sammen til en pølse og skær hver pølse ud i 8 snegle.
Sæt sneglene på en bageplade med bagepapir og tryk dem let. Lad dem hæve ca. 20 min.
Bages  midt i ovnen i ca. 10 min ved 250 grader i en forvarmet ovn (varmluft 230 grader)



Jeg har valgt at bruge lidt grahamsmel sammen med
 hvedemelen, i stedet for kun hvedemel
Jeg valgte også at drysse oregano på dejen.


Så kom osten på og de er klar til ovnen.


De færdige pizzasnegle. Osten blev lidt mørk,
så jeg tror næste gang jeg bager dem, flytter jeg dem længere ned i ovnen,
eller ruller osten med ind i dejen som beskrevet i opskriften.


Følg bloggen på Facebook

Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar