fredag den 5. juli 2013

Broccoli salat og sprøde rugbrødscroutoner



Her for et par dage siden lavede jeg en broccoli salat. Jeg synes at det er et godt alternativ til alm. grøn salat.
Jeg har brugt et helt broccoli som jeg skar i mindre buketter og kogte.
Imens stegte jeg bacon (1 pak.), lod det dryppe af på et stykke køkkenrulle og skar derefter baconen i tern.
Der ud over har jeg brugt et rødløg som er hakket fint.

Det er sådan jeg plejer at lave min broccoli salat og har aldrig prøvet at drysse rugbrødscroutoner over, men det smagte virkelig godt.

Jeg har brugt 2 skiver rugbrød, som er ristet på brødristeren indtil det var sprødt på begge sider. Derefter skar jeg rugbrøden i tern, dryssede en lille bitte smule salt og hvidløgspulver på og vendte rugbrøden godt rundt.
Rugbrøden blev drysset ud over broccoli salaten lige inden servering, da rugbrøden ellers bliver blød pga. den varme broccoli.

Velbekomme :)


Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar