torsdag den 6. marts 2014

Fastelavnsboller


Her i lørdags fik jeg bagt fastelavnsboller. Jeg har bare ikke fået poster dem på bloggen, da jeg har haft travlt med at lave pædagogik eksamensopgave. Den blev så afleveret i dag og så står den på eksamen på torsdag. 
Nå men tilbage til fastelavnsbollerne. 
Jeg havde bestemt mig for at jeg ikke gad bage nogen i år, da cremen altid løber ud over hele bagepladen og fastelavnsbollerne er uden creme. Men så var jeg nede og handle og opdager et brev med kagecreme, som er bagestabil og ekstra fast konsistens, så det ikke løber ud. Ja, det måtte jeg jo så altså prøve og gik straks i gang, da jeg kom hjem. Cremen blev pisket og sat i køleskab, mens jeg lavede dej og den efterfølgende hævede. Så skulle cremen fyldes i og jeg må sige, at den var også meget fast i konsistensen næsten som gele! Jeg var meget spændt på, om det ville lykkedes og ventede spændt da de var i ovnen. Og jaaaa!! jeg har lavet fastelavnsboller for første gang MED creme :) Så hvis andre har samme problem, kan jeg hvertfald anbefale at man prøver den bagestabil kagecreme fra Dr. Oetker! 


Følg bloggen på Facebook


Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar