lørdag den 1. marts 2014

Bagte æg ala Basker-style


Min kæreste og jeg afprøvede en helt ny æggeret. Den var super lækker og passer perfekt til brunch.


Bagte æg ala Basker-style (4 pers.): 

2 løg 
1 grøn peber
4 tomater
2 fed hvidløg
1 spsk olivenolie
130 g spansk serrano skinke 
2 basilikum blade
1 tsk. salt
1 tsk. stødt chili
8 æg


Pil løgene og rens peberfrugten fre kerner. Skær dem i tynde strimler. Tomaterne skæres i kvarte og kernerne tages ud så det kun er tomatkødet tilbage. Hak hvidløgene. 
Løg, hvidløg og peber svitses i olie i ca 5 min og derefter tilsættes tomaterne. 
Lad det simre til al væsken fra grøntsagerne er væk. 
Imens skæres skinken i strimler/ tern og basilikumbladene hakkes og det hele tilsættes grøntsagerne og rør godt. 
Smag til med salt og stødt chili.  
Fordel grøntsagsblandingen i et ildfastfad og lav fordybningers til æggene. Slå æggene ud i de små fordybninger og kom retten i ovnen ved 180 grader i ca. 15 min. 
Server med brød. 

Velbekomme :)





Følg bloggen på Facebook


Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

1 kommentar:

  1. Steffen Christophersen3. november 2014 kl. 18.07

    Det lyder som en rigtig lækker opskrift ^^
    Jeg er på jagt efter flere måltider, som smager godt og indeholder en masse grønt, at den her i tillæg inkluderer æg gør den kun endnu mere interessant! Vil se om ikke jeg kan få den lavet tirsdag i næste uge :D
    Tak for inspirationen!

    SvarSlet