lørdag den 8. marts 2014

Pandekager med mandelmel


I dag har jeg afprøvet en ny opskrift på pandekager. Det er en jeg selv har lavet, ud fra en anden opskrift jeg tidligere har prøver. Jeg synes at de her pandekager blev rigtig gode og mere ala alm. pandekager end dem jeg tidligere har afprøvet. 
I opskriften har jeg brugt mandelmel, men det er noget jeg selv har lavet, da jeg synes at det købte er lidt pebret for en studerendes pengepung. Jeg har hørt at det købte mandelmel skulle være bedre at bage med en det hjemmelavede, men jeg har ikke prøvet det købte, så jeg kan ikke sige om det er rigtigt eller ej :)
Til mandelmel har jeg bare taget en lille pose mandler og blendet meget fint i en minihakker. 


Men her kommer min opskrift på pandekager: 

Pandekager med mandelmel (2 pres.):

2 æg
1 dl skyr / creme fraiche eller græsk yoghurt (hvad man nu lige har i køleskabet) 
1/2 dl. mandelmel
1/2 dl. kokosfiber
2 spsk. Akacie honning (kan undlades)
1 tsk. vanillepulver

Kokosolie til stegning

Serveringsforslag: server med hjemmelavet hindbæryoghurt (se opskrift her) med et drys hakkede mandler og kokos-spåner 


Følg bloggen på Facebook


Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar