mandag den 3. marts 2014

Kylling med couscous/belugalinse salat


Da kæresten og jeg var nede og handle i dag, fandt vi de her rigtig fine næsten helt sorte linser, som hedder belugalinser. Jeg har aldrig hørt om dem før, men vi bestemte os for at prøve dem. 
Der står bag på posen, at de er gode i en salat.
Jeg stegte en hel kylling i ovnen og lavede så en couscous salat, hvor jeg så ville afprøve de her nye linser. Det smagte rigtig godt og linserne er fyldt med protein, dejlig mættende og rigtig sunde :) 

1 hel kylling krydres og steges i ovnen

Til salaten har jeg brugt:
Agurk
Gulerod
Iceberg salat
Spidskål
Forårsløg
Tomat 
Majs
1,5 dl couscous
1 dl belugalinser 

Grøntsagerne skæres i passende tern eller strimler. Kog belugalinserne efter anvisninger på pakke. Couscous koges lige inden den skal i salaten. 


Følg bloggen på Facebook


Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar