fredag den 25. oktober 2013

Sunde pandekager med hjemmelavet frugt yoghurt


Som i har kunne se både på bloggen og på FB så har jeg været ved at lave sunde pandekager. I dette tilfælde morgenmadspandekager med hjemmelavet hindbær yoghurt. Her får i så opskriften på de meget mættende pandekager:

Pandekager 2 personer:

1 moden banan
1 dl havregryn
1 spsk usødet kakao
1 tsk. vanillesukker
1. spsk. flydende honning
1/2 dl mælk
Kokosolie til stegning

Det hele mikses sammen og pandekagerne steges. Jeg holdt pandekagerne varme i ovnen, indtil de alle var færdige.



Pandekagerne i sig selv er ikke så søde og smager mest af banan, så jeg spiste denne hjemmelavede hindbær yoghurt til.

Hjemmelavet frugt yoghurt, 2 pers:

ca. 250 g græsk yoghurt (jeg brugte 2%)
Ca. 1 dl bær (jeg brugte hindbær)
1-2 spsk. flydende honning
Lidt vanille

Man kan både bruge friske og optøede bær. Miks det hele sammen med en håndmikser. Start med 1 spsk. honning og smag til om der skal mere i, miks igen.
Yoghurten stilles på køl til den skal bruges.

Velbekomme :)


Følg bloggen på Facebook

Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar